Плюси і мінуси МКПП і АКПП

Перед вибором і покупкою автомобіля, а також в рамках навчання в автошколі рекомендується попередньо визначитися з типом коробки передач. Сучасні авто комплектуються механічними коробками перемикання передач (МКПП) і автоматичними коробками перемикання передач (АКПП).
Розглянемо переваги і недоліки МКПП і АКПП в цілому, якими вони бувають. Це допоможе визначити, яку коробку краще вибрати в залежності від ситуації, побажань, переваг, умов використання.

Механічна коробка перемикання передач

МКПП – найпростіша за будовою і доступна за ціною коробка, що в значній мірі позначається на вартості покупки і обслуговування автомобіля. Але в той же час – це найскладніший варіант в контексті його використання під час водіння. Не дарма прийнято вважати, що, навчившись їздити на механіці, автомат освоюється сам собою.

МКПП

Перемикання передач відбувається вручну з використанням педалі зчеплення. Принцип роботи полягає в ручному перекладі шестерень агрегату в різні положення для здійсненя різного передаточного числа. Зчеплення в цей момент використовується для роз’єднання МКПП і двигуна, так як в разі підключення агрегатів один до одного переключити швидкість не вийде із-за великого крутного моменту.

Плюси і мінуси механіки

Поряд з комфортом автомата МКПП залишається затребуваною, а виробники продовжують встановлювати таку трансмісію на авто не тільки народного, масового сегмента, але і на моделі високих класів за рахунок наступних переваг:

  • Високий коефіцієнт корисної дії, що дозволяє в ручному режимі видавати максимум з двигуна.
  • Стрімка динаміка розгону і економну витрату палива – на 10-15% нижче, ніж в автоматі при оптимальному використанні системи.
  • Великий робочий ресурс, розрахований на сотні тисяч кілометрів – коробка може прослужити навіть довше двигуна.
  • Дешевизна ремонту, обслуговування або навіть заміни агрегату за рахунок простоти його конструкції.
  • Висока прийомистість автомобіля і можливість самостійно вибирати стиль водіння за рахунок ручного регулювання моменту перемикання передач.
  • Легкість, що позначається на загальній вазі автомобіля, його технічні характеристики і поведінку на дорозі.
  • Можливість транспортування автомобіля не тільки на евакуаторі, але і методом буксирування.
  • Можливість запуску двигуна без робочого запалювання або акумулятора.

Врахуйте, що відчути всі переваги МКПП можна тільки з досвідом, навчившись відчувати автомобіль і вчасно перемикаючи передачі. Наприклад, новачки часто вбивають коробку в рази швидше ресурсу, на який вона розрахована. А в руках новачка через несвоєчасне перемикання передач, неправильної експлуатації авто витрата палива тут може бути вище, ніж у автомата.
Серед недоліків механіки виділяють наступне:

  • Складність управління автомобілем і ризик пошкодження агрегатів водієм з малим досвідом через необхідність використання зчеплення.
  • Витрати часу на перемикання передач і часткова втрата потужності в момент від’єднання КПП від мотора.
  • Знос і некоректна робота двигуна при неправильному, несвоєчасному перемиканні передач, що також в основному трапляється з новачками.
  • Втома і дискомфорт у водія через постійного режиму багатозадачності, що особливо проявляється в міських умовах – коробку доводиться перемикати по кілька разів на хвилину.

Але навіть складність керування автомобілем на механіці має і свій плюс. Саме з такою коробкою водій стає універсалом, здатним керувати машиною з будь-яким типом трансмісії.

Автоматична коробка в автомобілі

АКПП являє собою більш складний, технологічно досконалий і дорогий агрегат. Все це зроблено для комфорту водія – відсутня педаль зчеплення. Досить увімкнути режим роботи трансмісії, та система сама буде підбирати оптимальне передавальне відношення. Рушати з місця та їхати з такою технологією простіше, ніж при використанні механіки.

АКПП
Автомати діляться на варіатори, роботизовані агрегати вони ж типтроніком і класику, яку ще називають гідравлікою. За принципом використання всіх трьох типів автомата однакові. Вони відрізняються, алгоритмом передачі крутного моменту, будовою внутрішніх вузлів, вартістю, точністю, плавністю роботи.

Плюси і мінуси автомата в автомобілі

АКПП в основному встановлюють на автомобілі середнього цінового діапазону і вище. У народних авто і моделях цінового сегмента економ їх не використовують через високу вартість. Але ціна такої трансмісії повністю виправдана її перевагами:

  • Легкість керування автомобілем за рахунок відсутності необхідності постійно використовувати зчеплення і важіль коробки.
  • Відсутній ризик перевантаження двигуна, так як коробка сама підбирає оптимальну передачу, параметри роботи і потрібний момент для перемикання.
  • Швидке перемикання між передачами без втрати потужності двигуна, так як відсутня необхідність відключати коробку від мотора під час переходу з однієї швидкості на іншу.
  • Підвищений комфорт, відсутність напруги, багатозадачності і менша втома за кермом за рахунок спрощеного процесу водіння.
  • Економічність навіть в руках новачка через постійну роботу в оптимальному режимі, з чим на механіці початківці водії справляються не завжди.
  • Комфорт завдяки плавності роботи, відсутності ривків і практично непомітний режим перемикання швидкостей.
  • Функціональність за рахунок різноманітності режимів роботи і можливості задати оптимальні параметри для їзди в тих чи інших умовах.

За рахунок таких особливостей АКПП особливо актуальна для новачків. При їзді по місту водій початківець відчуває себе за кермом впевненіше. Тут немає ризику зашлохнути перед світлофором або пересуватися ривками. Досвідчений водій з такою коробкою насолодитися комфортом.
Але при цьому АКПП відрізняється наступними недоліками:

  • Висока вартість і складність агрегату, що позначається на ціні покупки, обслуговування, ремонту автомобіля.
  • Збільшена витрата палива, не такий високий ККД особливо в коробках ранніх поколінь і недорогих сучасних агрегатах.
  • Високий ризик поломки через менший робочий ресурс, складність конструкції та ймовірності порушення правил використання новачком.
  • Відсутність можливості буксирування – для транспортування настійно рекомендується використовувати тільки евакуатор.
  • Велика вага, що позначається на параметрах і характеристиках автомобіля.

Зробивши вибір на користь автомата, варто детальніше розглянути його типи, і зупинитися на класичній гідравліці, інноваційному роботі або варіаторі.
Робот відрізняється найшвидшим перемиканням передач і економічністю, але вимагає від водія адаптації, коштує дорожче і у нього менший робочий ресурс, ніж в інших АКПП. Важливо, що його можна використовувати ще і як механіку, встановивши відповідний режим. Варіатор відрізняється високим рівнем комфорту, але він потребує частого і витратного обслуговування, коштує дорого, у нього порівняно невеликий ресурс. Оптимальною в контексті ціни, комфорту, стабільності роботи і надійності вважається класична гідравліка.
Якщо обираєте свій перший автомобіль на автоматі, класика з гідравлічною системою буде найкращим варіантом. Це оптимальний вибір для початківця водія, яке обрало АКПП.

Що краще: МКПП або АКПП?

Однозначної відповіді, яка коробка краще немає, так як це залежить від уподобань водія, умов експлуатації машини, бюджету. Якщо хочете їздити з максимальним комфортом, але при цьому готові заплатити за це мінімум на $ 1000 більше, а також вкладати в обслуговування та ремонт авто чималу суму, вибирайте автомат. При бажанні отримати баланс ціни, зручності і надійності оптимальною буде механіка. Зайвих витрат на коробку тут не буде, а дискомфорт від ручного перемикання передач пропаде з досвідом.
В автошколі «Антарес» можна навчитися їздити і на механіці, і на автоматі. Врахуйте, якщо ви ще не знаєте, яким автомобілем будете керувати після школи або в подальшому майбутньому, краще відразу освоїти механіку, а для автомата досить буде пари уроків з водіння. Якщо ж точно розумієте, що на механіці їздити не доведеться, пройдіть навчання тільки на автоматі.

Теги
ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ВОДИТЕЛЯ
Наверх